زندگی در مونترال(مشاغل، کسب و کار، هزینه ها)

مونترال؛ شهر هنر و شعر فرهنگ فرانسه جذابیت های دنیای قدیم اروپا را انتخاب…

زندگی در مونترال

مونترال؛ شهر هنر و شعر فرهنگ فرانسه

جذابیت های دنیای قدیم اروپا را انتخاب کنید و آن را با یک شهر مدرن و دوستانه شلوغ آمریکای شمالی ترکیب کنید، شما شهر مونترال را خواهید داشت! جای تعجب نیست که این شهر مقصد یکی از بهترین محله های جهان است. دومین شهر قدیمی کانادا، ترکیب تاریخ و چشم انداز مونترال با شگفتی های معماری قرن بیستم منجر به فهرستی بی پایان از جاذبه ها گردشگری می شود. موزه های الهام بخش، ناهار خوری خوب در رستوران های سطح شهر و جشنواره های خیابانی و … چیزیست که گردشگران را در مونترال شگفت زده میکند ،پس آماده زندگی در مونترال باشید.

زندگی در مونترال

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ عمدتا فرانسوی زبان پس از پاریس است بدین ترتیب زبان بارزترین تفاوت بین این شهر و استان و سایر نقاط کانادا است.
شهرت شهر مونترال به شب زنده داری تفریح های پر جنب و جوش آن است بنابراین این شهر نسبت به یک شهر معمولی آمریکای شمالی احساس اروپایی‌تری دارد، اما بسیاری از ویژگی‌های یک شهر بزرگ آمریکای شمالی – آسمان‌خراش‌ها و خیابان‌ های مرکز شهر – وجود دارد. علاوه بر این، هزینه زندگی در مونترال به طور کلی مقرون به صرفه تر از سایر شهرهای بزرگ کانادا می باشد.

مشاغل مورد نیاز مونترال

از مشاغل پرتقاضا در شهر مونترال میتوان به مهندسی عمران، داروسازی، متخصصان تدوین و ویرایش فیلم، مدیران فروش، متخصص تحلیل داده، متخصص تغذیه و سلامت، … اشاره کرد. در لیست زیر به میزان درآمد شماری از این مشاغل میتوان مشاهده میکنید:

مشاغلمیانگین درآمد (سالیانه)
دکتر داروساز۸۹،۲۰۰ دلار
مدیر فروش۷۲،۰۰۰ دلار
مهندس نرم افزار۹۱،۰۰۰ دلار
متخصص تغذیه۶۸،۰۰۰ دلار
مدیر مالی۶۹،۰۰۰ دلار
متخصص امنیت سایبری۸۴،۱۰۰ دلار
طراح بازی های ویدیویی۸۲،۰۰۰ دلار

هزینه های زندگی در مونترال

بزرگترین امتیاز مالی برای هر کسی که در مونترال زندگی می کند این است که قیمت ملک و اجاره معمولاً مقرون به صرفه تر از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا است و یک اتاق مناسب در یک آپارتمان مشترک در یک محله امن مونترال را می توان با حداقل ۸۰۰ دلار در ماه اجاره کرد و برخی از آپارتمان های یک خوابه از ۱۷۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار شروع می شود. اینها ارقام پایه هستند و بسته به سلیقه و انتظارات می توانید انتظار پرداخت بیشتر را داشته باشید.

برای برق، به طور متوسط ​​۵۰ دلار برای ۳ ½ حساب کنید. البته همه چیز به مصرف برق و عایق بودن آپارتمان بستگی دارد. در زمستان ممکن است قبض کمی افزایش یابد.

هزینه زندگی در مونترال، هزینه ملک و اجاره

هزینه خوراک و سوپرمارکت

برای یافتن محصولات غذایی با قیمت های بی نظیر، نیازی نیست از مرکز شهر دور شوید در نتیجه بازارها و فروشگاه های محلی مواد غذایی را با قیمت های بسیار جذاب ارائه می دهند.

هزینه های مواد غذایی در مونترال در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر مانند تورنتو معقول تر است. علاوه بر این، اقلام اساسی مانند لبنیات، تخم مرغ، غلات، سبزیجات، گوشت، ماهی، قهوه و موارد دیگر در صورت خرید در خواربارفروشی ها و فروشگاه های رفاه از مالیات معاف هستند.

کالاقیمت
شیر (۱ گالون)$۱۰.۸۶
قرص نان (۱ تکه)$۳.۶۹
برنج (۱ پوند)$۱.۹۶
تخم مرغ (۱۲ عدد)$۴.۲۸
پنیر محلی (۱ پوند)$۷.۳۲
سیب (۱ پوند)$۱.۹۸
موز (۱ پوند)$۰.۸۸
پرتغال (۱ پوند)$۲.۱۹
گوجه (۱ پوند)$۲.۴۳

هزینه حمل و نقل در مونترال

سیستم اصلی حمل و نقل عمومی مونترال، شبکه مترو و اتوبوس است که توسط STM (Société de transport de Montréal) اداره می شود. STM نقش حیاتی در کمک به مردم برای رفت و آمد در منطقه مونترال ایفا می کند، چه کسانی که ساکن مونترال باشند و یا توریست هایی که وارد شهر مونترال می شوند.

https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship.html

می‌توانید بلیت‌ها را در اتوبوس براحتی خریداری کنید یا از ایستگاه‌های مترو، دستگاه‌های فروش بلیط، خرده‌فروشان مجاز یا آنلاین بلیط و کارت دریافت کنید.

هزینه بعضی از سیستم های حمل و نقل عمومی را در زیر مشاهده میکنید:

نوع کرایهنرخ
بلیط تک$۳.۷۵
بلیط یک روزه$۱۱.۰۰
بلیط هفتگی$۳۰.۰۰
بلیط ماهانه$۹۷.۰۰

هزینه تحصیل در مونترال

شهریه سالانه برای تحصیل تمام وقت به وضعیت اقامت شما در استان کبک دارد:

هزینه شهریهوضعیت اقامت دانشجو
اقامت دائم کانادا و ساکن کبکرایگان
اقامت دائم کانادا و ساکن غیر کبکبین ۱۴،۴۲۰ تا ۲۲،۳۴۸ دلار در سال با توجه به رشته تحصیلی
دانش آموز بین المللیبین ۱۴،۴۲۰ تا ۲۲،۳۴۸ دلار در سال با توجه به رشته تحصیلی

علاوه بر شهریه، شما ملزم به پرداخت هزینه های جانبی نیز خواهید بود و این هزینه ها بسته به CEGEP و برنامه تحصیلی و وضعیت شما در کانادا بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار متغیر است. دانشجویان بین المللی همچنین باید هزینه های اضافی را برای: ثبت نام، گواهی پذیرش کبک، مجوز تحصیل، حمل و نقل، مسکن، غذا، کتاب، بیمه، پوشاک و غیره را پیش بینی کنند.

FAQ Icon

دیدگاه و نظر خود را بنویسید

همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

مطالب مرتبط