تغییرات سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)

تغییرات درسیستم اکسپرس اینتری CRS افزایش اهمیت تجربه کاری کانادایی امتیازاتی در سیستم اکسپرس…

تغییرات درسیستم اکسپرس اینتری CRS

افزایش اهمیت تجربه کاری کانادایی

امتیازاتی در سیستم اکسپرس اینتری یا به سابقه کار کانادایی تعلق می‌گیرد، از ۱۵ به ۲۵ افزایش یافته است.exclamation این امر به نفع متقاضیانی است که قبلاً در کانادا کار کرده‌اند و تجربه کاری مرتبط با مشاغل مورد نیاز کانادا دارند. به عنوان مثال، یک متقاضی با ۳ سال سابقه کار کانادایی در یک شغل NOC 0، ۱۲۰ امتیاز اضافی دریافت خواهد کرد.

سیستم اکسپرس اینتری
سیستم اکسپرس اینتری

تمرکز بر مهارت‌های زبانی

امتیازاتی که به مهارت‌های زبانی فرانسوی و انگلیسی تعلق می‌گیرد، به طور متفاوتی توزیع شده است. به طوری که، حداکثر امتیاز زبان فرانسوی از ۳۰ به ۵۰ افزایش یافته و برای سطوح بالای زبان انگلیسی، امتیاز کمتری تعلق می‌گیرد. برای مثال، یک متقاضی با سطح زبان فرانسوی CLB 7، ۵۰ امتیاز کامل زبان را دریافت خواهد کرد، در حالی که یک متقاضی با سطح زبان انگلیسی IELTS 9، فقط ۲۸ امتیاز دریافت خواهد کرد.

تغییرات در سیستم امتیازبندی سن

سیستم امتیازبندی سن به گونه‌ای تغییر یافته است که به متقاضیان جوان‌تر امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد. به طوری که، حداکثر امتیاز سن از ۱۲ به ۱۰ کاهش یافته و سنین ۲۰ تا ۲۹ سال، بیشترین امتیاز را دریافت خواهند کرد.

معرفی سیستم جدید امتیازبندی تحصیلات

سیستم جدید امتیازبندی تحصیلات، مدارک تحصیلی و تجارب آموزشی متقاضیان را به طور دقیق‌تر ارزیابی می‌کند. در این سیستم، به مدارک تحصیلی مرتبط با مشاغل مورد نیاز کانادا و همچنین مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های برتر جهان، امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد.

ورود به کانادا با سیستم اکسپرس اینتری
ورود به کانادا با سیستم اکسپرس اینتری

تأثیر این تغییرات بر متقاضیان

  • متقاضیانی که دارای سابقه کار کانادایی، مهارت‌های زبانی قوی و مدارک تحصیلی مرتبط هستند، از این تغییرات سیستم اکسپرس اینتری سود خواهند برد. به عنوان مثال، یک متقاضی ۳۰ ساله با ۲ سال سابقه کار کانادایی، سطح زبان فرانسوی CLB 7 و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر، می‌تواند انتظار امتیاز CRS بالایی را داشته باشد.
  • متقاضیان جوان‌تر با مدارک تحصیلی مرتبط، شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه (ITA) خواهند داشت.
  • متقاضیان مسن‌تر و متقاضیانی که مدارک تحصیلی غیرمرتبط دارند، ممکن است با چالش‌های بیشتری روبرو شوند.

راهکارهای مقابله با این چالشها

  • کسب تجربه کاری کانادایی: اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، سعی کنید قبل از مهاجرت، تجربه کاری در کانادا کسب کنید. می‌توانید از طریق برنامه‌های کار ورزی، جاب آفر و یا ویزای کار موقت، تجربه کاری کانادایی بدست آورید.
  • تقویت مهارت‌های زبانی: یادگیری زبان فرانسوی یا انگلیسی و ارتقای سطح مهارت‌های زبانی خود، امتیاز شما را در سیستم CRS افزایش می‌دهد. می‌توانید در کلاس‌های زبان شرکت کنید، از منابع آنلاین استفاده کنید و یا با افراد بومی زبان فرانسوی یا انگلیسی صحبت کنید.

منابع

  • وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship.html

  • وب سایت CIC News:

https://www.cicnews.com/

FAQ Icon

دیدگاه و نظر خود را بنویسید

همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

مطالب مرتبط