زندگی در تورنتو (مشاغل، کسب و کار، هزینه ها)

پویایی و تنوع در قلب کانادا تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا،…

هزینه زندگی در تورنتو

پویایی و تنوع در قلب کانادا

تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، با جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر، شهری پویا و چند فرهنگی است که به عنوان یکی از برترین شهرهای جهان برای زندگی، کار و بازدید شناخته می‌شود. این کلان‌شهر با برخورداری از آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، محله‌های متنوع، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی غنی، و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، مقصدی جذاب برای گردشگران و مهاجران از سراسر جهان برای کار و زندگی به شمار می‌رود. خیابان یانگ، با طولی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر، به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اگرچه برخی اشاره کرده‌اند که بخشی از این خیابان، یک بزرگراه جداگانه است؛ اما صرف‌نظر از این اختلافات، هم‌چنان طولانی‌ترین خیابان جهان به حساب می‌آید.

مرکز تجاری شهر تورنتو
مرکز تجاری شهر تورنتو

زندگی در تورنتو

زندگی در شهر تورنتو ممکن است برای بسیاری گران قیمت باشد، اما در عین حال، فرصت‌های شغلی و تحصیلی بسیار خوبی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند. این شهر همچنین از سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد، سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته و تنوع فرهنگی غنی برخوردار است.یکی از حقایق جالب درباره تورنتو آن است که بیش از ۲۰۰ نژاد در این شهر ساکنند. در واقع، حدود ۵۰ درصد از جمعیت شهر متولد تورنتو نیستند. هم‌چنین در این شهر، مردم به بیش از ۱۸۰ زبان صحبت می‌کنند و تنها ۵۰ درصد از مردم به زبان انگلیسی که زبان اصلی آن‌هاست، صحبت می‌کنند.

تاریخچه مختصر

تورنتو مملو از جاذبه‌های گردشگری برای هر سلیقه‌ای است. برج CN، بلندترین بنای مستقل در آمریکای شمالی، نماد این شهر و از جمله پربازدیدترین مکان‌های توریستی آن به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از قلعه یورک، موزه رویال اونتاریو و خانه Spadina بازدید کنند.یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره تورنتو ، قدمت بیش از ۱۰۰۰ ساله آن است. در اواخر عصر یخ‌بندان، تقریبا ۱۲.۵۰۰ سال پیش، تورنتو به‌وجود آمد. قبل از سال ۱۰۰۰ میلادی، گروهی از مردم بومی به این منطقه نقل‌مکان و شهرکی را تاسیس کردند. این شهرک، در طول سال‌ها تکامل یافت تا به رونق امروزه رسید.

تورنتو با داشتن محله‌های متنوع، تجربه‌ای منحصر به فرد از فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف را به گردشگران ارائه می‌دهد. محله چینی‌ها، محله ایتالیایی‌ها، محله هندوستانی‌ها و محله یونانی‌ها تنها چند نمونه از این محله‌های پر جنب و جوش هستند.

طبیعت و فضای سبز

تورنتو با وجود اینکه شهری بزرگ و شلوغ است، از فضای سبز و پارک‌های متعددی نیز برخوردار است. پارک High Park، بزرگترین پارک شهر، مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و لذت بردن از طبیعت است. جزایر تورنتو، مجموعه‌ای از جزایر در آب‌های ساحلی دریاچه اونتاریو، با سواحل زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و مناظر دیدنی، مقصدی محبوب برای تفریح و گردش در آخر هفته‌ها هستند.

منطقه تجاری شهر تورنتو
منطقه تجاری شهر تورنتو

مشاغل موردنیاز تورنتو

تورنتو به عنوان یکی از بزرگترین شهر های کانادا به طیف گسترده ای از مشاغل نیاز دارد. از جمله مشاغل محبوب و پردرآمد در تورنتو میتوان به ساختمان سازی، حوزه فناوری اطلاعات، مدیر فروش، متخصص فناوری های ابری،… نام برد. البته در کنار مشاغل تخصصی موقعیت کاری جنرال هم از فرصت های زندگی در تورنتو می باشد. موقعیت های جنرال در تورنتو مانند: متصدی فروش، راننده خودرو سنگین، جوشکاری. میانگین درآمد این مشاغل رو به شرح زیر است:

مشاغلمیانگین درآمد(سالیانه)
مهندس عمران۷۲،۹۷۵ دلار
مهندس نرم افزار۹۱،۷۱۵ دلار
مدیر فروش۹۰،۱۰۸ دلار
مدیر اجرایی۸۲،۹۷۸ دلار
آنالیز داده۶۷،۷۳۴ دلار

هزینه زندگی در تورنتو

اگر بخواهیم نگاه اجمالی به هزینه های زندگی در تورنتو داشته باشیم، خلاصه ای از آن به شرح زیر می باشد:

  • هزینه های تخمینی ماهانه یک فرد مجرد ۱۵۱۶ دلار بدون اجاره است.
  • هزینه های تخمینی ماهانه یک دانشجو، با احتساب هزینه شهریه دانشگاه و اجاره ماهانه، ۲۸۹۶ دلار است.
  • هزینه های تخمینی ماهانه یک خانواده چهار نفره ۵۴۸۲ دلار بدون اجاره است.
  • متوسط ​​اجاره بها برای یک فرد مجرد که با هم اتاقی خود زندگی می کند حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است.
  • میانگین اجاره آپارتمان یک خوابه ۲۰۰۰ دلار است.

بسته به محل زندگی شما در تورنتو، هزینه اجاره منزل می تواند متفاوت باشند. به طور کلی، اگر با هم اتاقی زندگی می کنید، باید انتظار داشته باشید که ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه بپردازید. با این حال، اگر می خواهید تنها زندگی کنید، این رقم می تواند افزایش یابد. طبعا مبلغ اجاره در نزدیک به مرکز شهر تورنتو هزینه بیشتری دارند، در حالی که آپارتمان های خارج از مرکز شهر هزینه کمتری دارند.

خانه های تورنتو
خانه های تورنتو

هزینه حمل و نقل

عوامل زیادی بر هزینه‌های حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارند، از جمله تعداد دفعات سفر، میزان نزدیکی شما به مقصد و نوع حمل‌و نقلی که استفاده می‌کنید.

به طور کلی، باید برنامه ریزی کنید که ۱۴۰ تا ۲۵۰ دلار در ماه برای حمل و نقل یا ۱۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در سال هزینه کنید. البته، اگر نزدیک به دانشگاه و محل کار زندگی می کنید، همیشه می توانید پیاده به مقصد بروید!

هزینه خوراک و سوپرمارکت

یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در تورنتو بین ۱۵ تا ۴۰ دلار است.

کالاقیمت
شیر۱.۸۵ – ۶ دلار
قرص نان۲.۴۹ – ۷ دلار
برنج (یک کلیو)۲.۲ – ۱۱.۶۹ دلار
تخم مرغ (۱۲ عدد)۳.۴۹ – ۷ دلار
پنیر (یک کیلو)۸ – ۳۵ دلار
سیب (یک کیلو)۲.۵ – ۱۰ دلار
موز (یک کیلو)۱.۲۵ – ۳.۲۸ دلار
کاهو۲ – ۵ کیلو
آب (بطری ۱.۵ لیتر)۲ – ۵ دلار

اقتصاد و آموزش

تورنتو به عنوان مرکز اقتصادی کانادا، میزبان شرکت‌های بزرگ و موسسات مالی متعددی است. این شهر همچنین به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود و دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه یورک در آن واقع شده‌اند.

شهر عاشقان کتاب ، چرا که کتابخانه عمومی آن، بیش‌ترین تعداد نسخه‌های چاپی از یک کتاب را در خود جای داده است. این کتاب‌خانه، بیش از ۱۰۰ شعبه دیگر دارد و در شعبه اصلی، حدود ۱۰ میلیون کتاب قرار داده شده است. اگر از عاشقان کتاب و کتاب‌خوانی هستید، به کتاب‌خانه عمومی تورنتو سر بزنید.

کتابخانه شهر تورنتو
کتابخانه شهر تورنتو

هزینه تحصیل در تورنتو

هزینه های تحصیل برای کالج ها و مدارس حرفه ای بسته به برنامه و مدرسه ای که انتخاب می کنید متفاوت است. طول برنامه های کالج متفاوت است. برخی از برنامه ها ممکن است فقط چند ماه یا برخی دیگر چند سال طول بکشد. به طور معمول، شهریه می تواند از حدود ۷۰۰۰ دلار تا ۲۲۰۰۰ دلار در سال متغیر باشد.

بسیاری از برنامه‌های کالج شامل کارآموزی یا کارآموزی نیز می‌شوند، بنابراین ممکن است در حین تحصیل درآمد کسب کنید.

  • ۱۵۱۰۰ دلار در سال برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی
  • ۱۲۱۰۰ دلار در سال برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی

نتیجه گیری

تورنتو شهری پویا، متنوع و جذاب است که چیزی برای ارائه به هر کس دارد. از آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و محله‌های پر جنب و جوش گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعت زیبا، تورنتو مقصدی ایده‌آل برای زندگی، کار و بازدید است.

در حال حاضر با توجه به تمدید ویزای ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان این امکان وجود دارد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به بازار کار کانادا ورود پیدا کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر شماره ۸۸۱۰۷۱۴۶ ۲۱+ تماس حاصل فرمایید.

FAQ Icon

دیدگاه و نظر خود را بنویسید

همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.