ویزای توریستی کانادا

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

ویزای توریستی کانادا: دروازه ورود به سرزمین فرصت ها

اگر رؤیای غرق شدن در زیبایی‌های خیره‌کننده‌ی کوه‌های کانادا، قدم زدن در خیابان‌های پر جنب و جوش شهرهایش و کشف مناظر طبیعی نفس‌گیری را در سر دارید؟ برای تبدیل این رؤیا به واقعیت، ممکن است به ویزای بازدیدکننده، که همچنین به عنوان ویزای اقامت موقت شناخته می‌شود، نیاز داشته باشید. این مطلب مرجعی جامع برای همه چیزهایی است که در مورد دریافت ویزای بازدیدکننده کانادا باید بدانید. با اخذ ویزای توریستی کانادا میتوان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

شرایط و مدارک لازم ویزای توریستی کانادا، نحوه اخذ ویزای کانادا

ویزای توریستی یا ویزای بازدید کننده چیست ؟

به طور کلی، هر کسی که بخواهد به عنوان توریست، برای اهداف تجاری، دیدار با خانواده و دوستان یا شرکت در رویدادهای آموزشی کوتاه‌مدت وارد کانادا شود، به ویزای بازدیدکننده نیاز دارد. با این حال، برخی استثنائات وجود دارد، مانند شهروندان ایالات متحده و دارندگان گرین کارت معتبر ایالات متحده که می توانند بدون ویزا برای بازدیدهای کوتاه وارد شوند. همچنین، شهروندان کشورهای خاص ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز سفر الکترونیکی (eTA) باشند که روندی ساده‌تر و سریع‌تر برای ورود به کانادا است. برای ایرانیان با پاسپورت ایران تنها راه دریافت ویزای توریستی کانادا به صورت لیبل است .

انواع ویزای توریستی

کانادا دو نوع اصلی ویزای بازدیدکننده را ارائه می دهد:

  • ویزای ورود یکبار: این ویزا به شما امکان می دهد تنها یک بار در طول دوره اعتبار آن وارد کانادا شوید و برای اقامت‌های کوتاه‌مدت، مانند تعطیلات یا بازدیدهای تجاری، ایده‌آل است.
  • ویزای چند بار ورود: این ویزا به شما اجازه می دهد تا چندین بار در طول دوره اعتبار وارد و خارج از کانادا شوید. این گزینه برای کسانی که قصد دارند چندین سفر کوتاه در یک دوره زمانی مشخص به کانادا داشته باشند، مناسب است.

نوع ویزای درخواستی شما به هدف و برنامه های سفر شما بستگی دارد.

مراحل درخواست ویزای توریستی

خوشبختانه، روند درخواست ویزای بازدیدکننده یا توریستی کانادا را می توان به صورت آنلاین تکمیل کرد. در اینجا یک مراحل اصلی برای سهولت کار شما آورده شده است:

  • گردآوری مدارک مورد نیاز: این مدارک معمولا شامل گذرنامه‌ی معتبر، اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های خود در طول اقامت، برنامه‌ی سفر دقیق، بیمه درمانی معتبر برای کل مدت اقامت در کانادا و در صورت لزوم، نامه‌ی دعوت‌نامه از طرف یک فرد مقیم کانادا یا رزرو هتل می‌شود.

  • پرداخت هزینه درخواست: هزینه بسته به نوع ویزا، تعداد دفعات ورود و خروج و شرایط شما متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که به درستی از عهده‌ی پرداخت این هزینه‌ها برمی‌آیید. قاعدتا در مورد ویزای توریستی کانادا (ویزای ۵ ساله توریستی) هزینه دولتی ان مربوط به انگشت نگاری میشود که برای افراد  سال ۱۸۵ دلار کانادا و برای افراد زیر این سن ۱۰۰ دلار مانادا میباشد.

  • ایجاد حساب کاربری و تکمیل فرم درخواست آنلاین: در وب سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) یک حساب کاربری ایجاد کنید و فرم درخواست آنلاین را با دقت و جزئیات کامل تکمیل نمایید.

  • ارائه اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس): پس از ارسال درخواست آنلاین،  از شما خواسته  خواهد شود برای ارائه اطلاعات بیومتریک (انگشت نگاری) خود به مکان تعیین شده مراجعه کنید. لازم به ذکر است کشوری که در آن انگشت نگاری میکنید را میتوانید خودتان انتخاب کنید که برای ایرانیان ترکیه و امارات ساده ترین مسیرها میباشند.

  • بررسی پرونده و انتظار برای تصمیم گیری: پس از تکمیل مراحل فوق، افسر ویزای کانادا درخواست شما را بررسی خواهد کرد. زمان پردازش پرونده ها می تواند متفاوت باشد، بنابراین توصیه می شود حداقل چند ماه قبل از سفر برای ویزا اقدام کنید.

شما میتوانید با در اختیار داشتن وکیل معتبر اداره مهاجرت و مشاورین حرفه ای ما در ویزاساز۷۲۴ با خیال راحت درخواست ویزا خود را ارایه دهید .

نکات مهم برای افزایش موفقیت درخواست

  • شروع زودهنگام: به خصوص در فصول پرگردش، درخواست ویزا با مدت زمان زیادی قبل از سفر (حداقل سه ماه) توصیه می شود. این کار به افسر ویزا فرصت کافی برای بررسی پرونده‌ی شما را می دهد.

  • دقت و صحت: اطمینان حاصل کنید که درخواست شما کامل و دقیق است تا از تأخیر یا رد درخواست جلوگیری شود. هر گونه اشتباه یا اطلاعات نادرست می تواند روند کار را پیچیده کند.

  • ارایه تمکن مالی: همراه با درخواست خود، مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های سفر و اقامت در کانادا ارائه دهید. این مدارک می تواند شامل گردش حساب بانکی، صورت‌ حساب‌های جاری یا نامه‌ی تمکن مالی از کارفرما باشد.

  • تاکید به قصد بازگشت به کشور مبدا: یکی از مهمترین جنبه های درخواست ویزای توریستی نشان دادن هدف شما برای بازگشت به کشور خود پس از پایان سفر است. مدارکی مانند بلیط برگشت، اثبات داشتن شغل و دارایی در کشور خود (مانند سند مالکیت منزل یا گواهی اشتغال به کار) می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

  • از مشاور ویزا کمک بگیرید: روند درخواست ویزا می تواند پیچیده به نظر برسد، به خصوص اگر با الزامات و قوانین آشنایی نداشته باشید. در صورت نیاز، از یک مشاور ویزای با تجربه برای راهنمایی و کمک به تکمیل پرونده‌ی خود کمک بگیرید.
ویزای توریستی، ویزای کانادا

مزایای ویزای توریستی

منابع

برای دریافت آخرین اطلاعات و دستورالعمل های رسمی درخواست ویزا، از وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) دیدن کنید:

www.canada.ca/en/immigration

با برنامه ریزی دقیق و آمادگی لازم، دریافت ویزای توریستی کانادا می تواند یک فرآیند ساده و موفق باشد. با دنبال کردن این راهنما و استفاده از منابع ارائه شده، و کمک گرفتن از مشاورین ما در ویزاساز۷۲۴ به زودی در حال قدم زدن در میان زیبایی های بی حد و حصر کانادا خواهید بود!

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۱۰۷۱۴۶ ۲۱+ تماس حاصل فرمایید.