تفاوت اجازه کار آزاد و ویزای کار بسته

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

Open Work Permit vs Close Work Permit

آزادی عمل: با داشتن اجازه کار آزاد کانادا، انعطاف پذیری زیادی خواهید داشت. این مجوز به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی در هر نقطه از کانادا و در هر زمینه شغلی که واجد شرایط آن هستید، کار کنید. این امر جستجوی شغل و یافتن فرصت مناسب را برای شما بسیار آسان می کند.

پیشنهاد شغلی و LMIA: برای این درخواست ، نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی خاص از یک کارفرمای کانادایی یا ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) ندارید. LMIA سندی است که نشان می دهد استخدام یک کارگر خارجی بر بازار کار کانادا تأثیر منفی نخواهد گذاشت بنابراین این موضوع باعث می شود روند درخواست اجازه کار آزاد نسبت به اجازه کار بسته سریع تر باشد.

شرایط لازم: اجازه کار آزاد اغلب برای افراد شرکت کننده در برنامه های خاص مهاجرتی مانند برنامه تجربه بین المللی کانادا (IEC) یا کسانی که برای اقامت دائم در کانادا درخواست داده اند، صادر می شود. در حال حاضر تا فوریه سال ۲۰۲۵ تمامی ایرانیانی که با ویزای توریستی وارد کانادا میشوند نیز میتوانند اجازه کار آزاد دریافت کنند.

تفاوت اجازه کار باز وبسته
تفاوت اجازه کار باز وبسته

اجازه کار بسته (Closed Work Permit)

محدودیت ها:

مجوز کار بسته محدودیت های بیشتری دارد و این مجوز به طور خاص به یک کارفرمای کانادایی، یک موقعیت شغلی خاص و در برخی موارد، حتی به یک مکان خاص مرتبط است. شما فقط میتوانیدبرای کارفرمایی که به شما پیشنهاد شغل داده کار کنید.
برای
پیشنهاد شغلی یا دریافت مجوز کار بسته، داشتن جاب آفر معتبر از یک کارفرمای کانادایی و همچنین LMIA مثبت الزامی است. کارفرمای شما باید ثابت کند که برای پر کردن آن موقعیت شغلی، نتوانسته است فرد واجد شرایطی را در کانادا پیدا کند.

شرایط لازم:

اجازه کار بسته معمولا برای کارگران خارجی که دارای پیشنهاد شغلی خاص و مورد تأیید LMIA از یک کارفرمای کانادایی هستند، صادر می شود.

به طور خلاصه

اجازه کار آزاد به شما آزادی بیشتری در زمینه کاریابی در کانادا می دهد اما اجازه کار بسته شما را به یک کارفرمای خاص، موقعیت شغلی و مکان خاص محدود می کند پس بهتر است با در اختیار داشتن وکیل مهاجرتی این روند را برای خود آسان تر کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع مجوز کار در کانادا و شرایط لازم برای هر کدام، می توانید به وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کنید. https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship.html