شرایط ویزای تجاری کانادا

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

کانادا مقصدی جذاب برای کارآفرینانی است که به دنبال سرمایه گذاری یا خرید کسب و کار هستند. کانادا با اقتصاد پایدار، محیط تجاری مطلوب و زیرساخت های عالی، فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. با این حال، قبل از شروع چنین سرمایه گذاری، اطلاع دقیق از شرایط لازم برای اخذ ویزای تجاری کانادا و فرآیند خرید کسب و کار در کانادا بسیار مهم است.

ویزای تجاری کانادا نوعی ویزای اقامت موقت است که به اتباع خارجی اجازه می دهد برای مقاصد تجاری وارد کانادا شوند.

برای دریافت ویزای تجاری کانادا، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد :

تجربه تجاری جهت ویزای تجاری کانادا

 متقاضی باید دارای تجربه تجاری مرتبط باشد که می تواند شامل داشتن  یک کسب و کار یا کار در یک موقعیت مدیریتی ارشد باشد .

توانایی سرمایه گذاری برای ویزای تجاری کانادا

 متقاضی باید نشان دهد که توانایی مالی سرمایه گذاری در کانادا دارد. این می تواند شامل خرید یک کسب و کار موجود، راه اندازی یک کسب و کار جدید یا سرمایه گذاری (حداقل بالای ۲۰۰ هزار دلار کانادا ) در یک کسب و کار موجود در کانادا باشد .

منابع مالی برای ویزای تجاری کانادا

متقاضی باید نشان دهد که منابع مالی کافی برای حمایت از خود و سایر وابستگان خود را در زمان اقامت در کانادا دارد. این می تواند شامل ارائه تمکن مالی بانکی، حساب های سرمایه گذاری یا سایر اسناد مالی باشد .

سوپیشینه و مدارک پزشکی ویزای تجاری کانادا

متقاضی باید نشان دهد که سوپیشینه کیفری نداشته و هیچگونه مشکل پزشکی که ممکن است بر سیستم مراقبت بهداشتی کانادا فشار وارد کند ندارد .

ذکر این نکته ضروری است که اخذ ویزای تجاری کانادا به تنهایی تضمینی برای اخذ اقامت دائم کانادا نیست و فقط با تکمیل فرآیند خرید بیزنس و تمرکز کاری حداقل یکساله بر روی بیزنس خریداری شده امکان و امتیاز لازم برای دریافت اقامت کانادا فراهم میشود، زیرا بسیاری از دارندگان ویزای تجاری از طریق برنامه هایی مانند برنامه استانی (PNP)  یا سیستم اکسپرس انتری (SWF/CEC) واجد شرایط اقامت دائم کانادا خواهند شد .

فرآیند خرید کسب و کار در کانادا

خرید کسب و کار در کانادا می تواند فرآیندی پیچیده باشد، اما با رویکردی صحیح و علمی، می تواند سرمایه گذاری مفیدی باشد. فرآیند به طور کلی شامل مراحل زیر است :

تحقیق

اولین قدم برای خرید کسب و کار در کانادا، تحقیق در مورد بازار و شناسایی کسب و کارهای مناسب برای خرید است. این می تواند شامل مشاوره با کارگزاران کسب و کار، ایجاد شبکه با دیگر صاحبان مشاغل و بررسی لیست های کسب و کار آنلاین باشد.

بررسی دقیق

هنگامی که کسب و کار مناسب شناسایی شد، مهم است که برای اطمینان از صحت سرمایه گذاری، بررسی دقیق انجام شود که شامل بررسی صورت های مالی، تجزیه و تحلیل بازار و ارزیابی عملیات و مدیریت کسب و کار میباشد.

مذاکرات

 پس از تکمیل بررسی های لازم، میتوانید مذاکرات را آغاز کنید. مذاکره در مورد قیمت خرید، شرایط فروش و هرگونه احتمال یا شرایط دیگر .

تامین مالی

 مهم است که قبل از تکمیل خرید، از در اختیار داشتن منابع مالی کافی اطمینان حاصل کنید. این می تواند شامل دریافت وام از یک بانک یا موسسه مالی دیگر یا استفاده از وجوه شخصی یا سرمایه سرمایه گذار باشد.

انتقال اسناد

پس از امضای قرارداد خرید و تامین مالی، فرآیند انتقال اسناد مالکیت می تواند آغاز شود. شامل انتقال مالکیت کسب و کار و هرگونه دارایی یا بدهی و اطمینان از رعایت تمام الزامات قانونی و نظارتی کشور کانادا.

(به دلیل وجود پروسه پیچیده  سختگیرانه دولت کانادا در مورد بررسی های مالیاتی ، بررسی صورت های بانکی بیزنس، امضای قرارداد و انتقال اسناد مالکیت توصیه میشود این کار از طریق وکلا و مشاورین رسمی انجام میگیرد.در این زمینه میتوانید از مشاورین و وکلا رسمی ما در مجموعه ویزاساز۷۲۴ کمک بگیرید )

مزایای خرید کسب و کار در کانادا

خرید یک کسب و کار در کانادا مزایای بسیاری دارد که به تشریح مهمترین آنها میپردازیم.

اقتصاد پایدار

 کانادا دارای اقتصادی باثبات و متنوع، با سیستم بانکی قوی، تورم پایین و محیط تجاری مطلوب است.

فضای تجاری حرفه ای

کانادا دارای نرخ مالیات پایین نسبت به امریکاست و قوانین مالیاتی این کشور بسیار شفاف وقانونمند است. همچنین نیروی کار ماهر و تحصیل کرده و محیط نظارتی مطلوب، آن را به مکانی جذاب برای مشاغل تبدیل کرده است.

دسترسی به بازارهای آمریکای شمالی

 موقعیت کانادا دسترسی آسان به بازار آمریکای شمالی٬ بزرگترین بازار مصرف کننده جهان را فراهم می کند. روابط نزدیک تجاری کانادا و ایالات متحده بر اساس معاهدات تجاری مختلف و پایین بودن قیمت دلار کانادا نسبت به دلار امریکا٬ از عواملی است که بازار امریکا را برای تجارت با کانادا راغب تر نموده است.

جامعه چند فرهنگی

 جامعه چند فرهنگی کانادا فرصتی عالی برای انجام تجارت با جوامع مختلف و گسترش در سطح جهانی فراهم می کند.

کیفیت زندگی

 کانادا کیفیت زندگی بالایی دارد، با مراقبت های بهداشتی، آموزشی و خدمات اجتماعی عالی که آن را به مکانی جذاب برای صاحبان مشاغل و خانواده هایشان تبدیل می کند.

بطور مثال به لحاظ پزشکی تمام مردم کانادا سالهاست که از بیمه پزشکی کامل برخوردارند و مبلغی مجزا بابت بیمه پزشکی پرداخت نمیکنند اما همین مساله سالهاست که در ایالات متحده مورد مناقشه های فراوان سیاسی و اجتماعی است و بسیاری از امریکایی ها بیمه درمانی رایگان ندارند.

در نتیجه، خرید کسب و کار در کانادا می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای کارآفرینان خارجی باشد که به دنبال گسترش تجارت خود در سطح جهانی هستند. اخذ ویزای تجاری کانادا و رعایت شرایط لازم می تواند فرآیندی چالش برانگیز باشد، اما با برنامه ریزی مناسب، دقت کافی، استفاده از مشاوران حرفه ای و منابع مالی  مشخص می توان به موفقیت دست یافت. مزایای کسب و کار در کانادا، از جمله اقتصاد باثبات، محیط تجاری مطلوب، دسترسی به بازارهای آمریکای شمالی و کیفیت بالای زندگی، آن را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

FAQ Icon

سوالات متداول

خرید یک تجارت در کانادا می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای کارآفرینان خارجی باشد که به دنبال گسترش تجارت خود در سطح جهانی هستند.با مشاوران و وکلای ما در ویزاساز724 در ارتباط باشید .

مزایای کسب و کار در کانادا، از جمله اقتصاد باثبات، محیط تجاری مطلوب، دسترسی به بازارهای آمریکای شمالی و کیفیت بالای زندگی، آن را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

اخذ ویزای تجاری کانادا و رعایت شرایط لازم می تواند فرآیندی چالش برانگیز باشد، اما با برنامه ریزی مناسب، دقت کافی، استفاده از مشاوران حرفه ای و منابع مالی  مشخص می توان به موفقیت دست یافت.