معرفی انواع ویزا

مواردی که در این مطلب می‌خوانید

ویزا چیست ؟

انواع ویزاها را در این مقاله بررسی میکنیم اما قبل از آن توضیح مختصری راجع به کشورهای دنیا بخوانید . در حال حاضر، جدیدترین آمار و اطلاعات این طور نشان می دهد که کره زمین دارای ۱۹۵ کشور مختلف است که در هفت قاره آفریقا، آسیا، استرالیا، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آنتاریکا (قطب جنوب) گسترده شده اند.هر یک از ۱۹۵ کشور موجود در دنیا دارای مرز مشخص و تعیین شده بر روی خشکی، مرز آبی و هوایی هستند و از قوانین سفر و مهاجرت خاص خودشان تبعیت می کنند.

در واقع، همه ما انسانها اهالی این کره خاکی هستیم، اما نمی توانیم بدون هماهنگی، داشتن مدرک و دریافت مجوزهای مختلف، محل زندگی و تولد خود را از کشوری به کشور دیگر تغییر دهیم و بدون هیچ مدرک و هماهنگی قبلی، حتی برای مدت زمانی کوتاه، به کشوری دیگر در آن سر دنیا سفر کنیم.

انواع ویزا

برای اینکه بخواهید به کشور دیگری سفر کنید، اداره مهاجرت ویزا را به انواع مختلفی تقسیم کرده است. ممکن است مدارک لازم برای گرفتن هر کدام از انواع ویزا ها کمی متفاوت باشد اما بسته به آن کشور مقصد مدارکی را لازم دارید

ویزای توریستی

  • همانطور که از نام آن هم مشخص است هدف از گرفتن این ویزا یک سفر تفریحی به کشوری دیگر است. ویزای توریستی به دارنده این امکان را می‌دهد که فقط برای مقاصد گردشگری و تفریحی وارد یک کشور خارجی شده و برای مدت زمان از پیش تعیین شده اقامت کند. این ویزا به دارنده حق کار یا شرکت در هیچ‌گونه فعالیت تجاری در کشور میزبان را نمی‌دهد.

ویزای تجاری

  • صاحبان کسب‌ و ‌کارهایی که می‌خواهند در یک کشور دیگر سرمایه‌گذاری و تجارت بکنند، با ویزای تجاری می‌توانند وارد کشور مقصد بشوند. ویزای تجاری به دارنده آن اجازه می‌دهد بدون پیوستن به بازار کار آن کشور، وارد کشور میزبان و انجام فعالیت‌های تجاری شود. به‌عنوان‌مثال، اگر فردی برای انجام تجارت به کشوری سفر می‌کند یا در یک کنفرانس تجاری شرکت می‌کند، ممکن است نیاز به ویزای تجاری داشته باشد.

ویزای دانشجویی

  • داوطلبانی که دارایِ پذیرش در یکی‌ از سطح‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا می‌باشند . این افراد میتوانند از هر کدام از دانشگاه های معتبر کشور مقصد که دانشجوی بین المللی میپذیرد درخواست پذیرش کنند .
انواع ویزاها
انواع ویزاها

ویزا بدو ورود

  •  این ویزا برای بعضی از کشورهایی که برای ورود به خاک آنها لازم به انجام کارهای اداری نیست، و مسافر فقط باید به مرزهای کشور برسد و با پرداخت مبلغ خروجی اجازه ورود به خاک کشور مقصد را به او می‌دهند. در بعضی از کشورها مأموران مرزی یک سری مدارک را نیز می‌خواهند.

ویزای الکترونیکی

  • این ویزا هیچ گونه برچسبی یا مهری در پاسپورت مسافر باقی نخواهد گذاشت. بلکه صرفاً از روی شماره پاسپورت فرد، برای شخص صادر می‌شود.

ویزای ترانزیت

  • این نوع ویزا معمولا اجازه تردد را تنها در محوطه ی فرودگاه و برای چند ساعت می‌دهد، این ویزا برای غیر مهاجران است. برفرض مثال مسافر قصد دارد به کشوری سفر کند که باید مدّتی در فرودگاه آن شهر اقامت کند تا خط پروازی اش را عوض کند. برای این کار باید ویزای ترانزیت دریافت شود. البته تنها بعضی از کشورهای دنیا به این روادید نیاز دارند.

دارندگان پاسپورت ایرانی میتوانند بدون ویزا به ۳۷ کشور خارجی سفر کنند

که البته بعضی از این کشور ها ویزای فرودگاهی لازم دارند که تهیه آن اصلا دشوار نیست

انواع ویزاها
انواع ویزاها
FAQ Icon

سوالات متداول

خیر با ویزای توریستی شما فقط به عنوان یک گردشگر میتوانید در کشور مقصد باشید .

شما باید برای کسب اطلاعات با مشاورین ما در تهران ارتباط داشته باشد .

با کارشناسان ما در بخش پیکاپ پاسپورت تماس بگیرید .